Polityka prywatności
Niniejsza polityka prywatności zawiera informacje o przetwarzaniu danych osobowych zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 RODO.
1. Definicje
Administratorem Danych osobowych jest „SPOŁEM” Augustowska Spółdzielnia Spożywców, ul. Rynek Zygmunt Augusta 37, 16-300 Augustów, zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego
Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Białymstoku, XII Wydział Gospodarczy KRS, pod nr KRS: 0000026246, Nr NIP 846-000-22-75, Nr Regon: 001078659 („Administrator”).
Dane osobowe – to wszystkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną,
genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej, w tym nr IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za
pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii, a także dane dotyczące zamówienia, na podstawie których można określić preferencje Klienta, jego adres zamieszkania i tym podobne.
Odbiorca – oznacza osobę fizyczną lub prawną, organ publiczny, jednostkę lub inny podmiot, któremu ujawnia się dane osobowe, niezależnie od tego, czy jest stroną trzecią. Organy publiczne, które mogą otrzymywać dane osobowe w ramach konkretnego postępowania zgodnie z prawem Unii lub prawem państwa członkowskiego, nie są jednak uznawane za odbiorców; przetwarzanie tych danych przez te organy publiczne musi być zgodne z przepisami o ochronie danych mającymi zastosowanie stosownie do celów przetwarzania.
Polityka – niniejsza Polityka Prywatności.
Profilowanie – oznacza dowolną formę zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych osoby
fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących efektów pracy tej osoby fizycznej, jej sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się.
Przetwarzanie – oznacza operację lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, taką jak
zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub
niszczenie.
RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 7 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Klient – to osoba fizyczna (w tym Konsument), która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, bądź osoba prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca zdolność do czynności prawnych.
Zamówienie – w rozumieniu niniejszego dokumentu, to czynność prawna dokonywana przy
wykorzystaniu Serwisu Internetowego, podczas której Klient wyraża wolę zakupu zamówionych
produktów i usług zgodnie z ich opisem oraz ceną.
Zgoda osoby, której dane dotyczą – oznacza dobrowolny, konkretny, świadomy i jednoznaczny
przejaw woli w formie oświadczenia lub wyraźnego działania potwierdzającego, którym osoba, której dane dotyczą, przyzwala na przetwarzanie dotyczących jej danych osobowych.
2. Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych
- W celu realizacji zamówienia złożonego za pośrednictwem formularza zamówienia w Serwisie Internetowym, a także zakupu towarów i usług oraz wykonania umowy. Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO, możemy przetwarzać takie dane osobowe, jak:
- Imię i Nazwisko;
- Adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy i miasto);
- Numer telefonu;
- Adres e-mail;
- W celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami.. Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, możemy przetwarzać takie dane osobowe, jak:
- Imię i nazwisko (jeżeli nazwisko zostało podane) lub ewentualnie firmę;
- Adres zamieszkania (jeżeli został podany);
- Numer PESEL lub numer NIP (jeżeli został podany);
- Adres e-mail;
- Adres IP;
- W celu wystawienia faktury i spełnienia innych obowiązków wynikających z przepisów prawa np. Ustawę o rachunkowości, Prawo podatkowe. Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO, możemy przetwarzać takie dane osobowe, jak:
- Imię i nazwisko;
- Firma;
- Adres zamieszkania lub adres siedziby;
- Numer NIP (jeżeli został podany);
- W celu obsługi zapytań i reklamacji. .Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), możemy przetwarzać takie dane osobowe, jak:
- Imię i Nazwisko;
- Adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy i miasto);
- Numer telefonu;
- Adres e-mail;
- Ewentualnie numer rachunku bankowego – jeżeli następuje zwrot pieniędzy.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom klientom restauracji. Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, możemy przetwarzać takie dane osobowe, jak:
- Wizerunek twarzy pozyskany z monitoringu wizyjnego;
- W celu marketingu bezpośredniego własnych produktów lub usług Administratora. Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest zgoda Użytkownika, którego dane dotyczą art. 6 ust. 1 lit. a RODO a także art.398 ustawy z dnia 12 Lipca 2024 r. -Prawo komunikacji elektronicznej. możemy przetwarzać takie dane osobowe, jak:
- Imię i Nazwisko;
- Adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy i miasto);
- Numer telefonu;
- Adres e-mail;
- W celu wysyłki newslettera. Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest zgoda użytkownika, którego dane dotyczą art. 6 ust. 1 lit. a RODO ,a także art.398 ustawy z dnia 12 Lipca 2024 r. -Prawo komunikacji elektronicznej. możemy przetwarzać takie dane osobowe, jak:
- Imię i Nazwisko;
- Nazwa Firmy
- Adres e-mail;
- Numer telefonu;
- Odbiorcy danych
- W związku z prowadzeniem działalności wymagającej przetwarzania danych osobowych, dane osobowe mogą być ujawniane zewnętrznym podmiotom, w tym w szczególności dostawcom odpowiedzialnym za obsługę systemów informatycznych i sprzętu, prawnikom świadczącym dla na usługi, firmom świadczącym szybkie płatności
- Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących Podmiotu danych właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich
informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami
obowiązującego prawa.
4. Okres przechowywania danych
1. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa przetwarzamy Twoje dane osobowe przez czas, który jest potrzebny, aby osiągnąć wyznaczony cel. Po tym okresie Twoje dane osobowe zostaną nieodwracalnie usunięte lub zniszczone.
2. Odnośnie poszczególnych okresów przetwarzania danych osobowych, uprzejmie informujemy, że dane osobowe przetwarzamy przez okres:
▪ trwania umowy, ale także po jej ustaniu, ale nie dłużej niż przez okres 7 lat — w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych w celu zawarcia i wykonania umowy;
▪ do 10 lat — w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, ale nie dłużej niż wynika to z obowiązujących przepisów prawa;
▪ do 7 lat — w odniesieniu do danych osobowych wiążących się ze spełnieniem obowiązków z prawa podatkowego np. przechowywanie faktur, rachunków;
▪ do czasu cofnięcia zgody lub osiągnięcia celu przetwarzania, jednak nie dłużej niż przez 10 lat — w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych na podstawie zgody np. na wysyłkę newsletteru.
▪ do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu lub osiągnięcia celu przetwarzania, jednak nie dłużej niż przez 3 lata — w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora lub do celów marketingowych;
▪ do czasu zdezaktualizowania się lub utraty przydatności, jednak nie dłużej niż przez 5 lat— w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych głównie do celów wykorzystania plików cookies i administrowania stroną internetową;
3. Okresy w latach liczymy od końca roku, w którym rozpoczęliśmy przetwarzanie danych osobowych, aby usprawnić proces usuwania lub niszczenia danych osobowych. Odrębne liczenie terminu dla każdego zdarzenia wiązałoby się z istotnymi trudnościami organizacyjnymi i technicznymi, jak również znaczącym nakładem finansowym, dlatego ustanowienie jednej daty usuwania lub niszczenia danych osobowych pozwala nam sprawniej zarządzać tym procesem.
5. Uprawnienia związane z przetwarzaniem danych osobowych
Osobom, których dane dotyczą, przysługują następujące prawa:
1. prawo do informacji o przetwarzaniu danych osobowych;
2. prawo uzyskania kopii;
3. prawo do sprostowania;
4. prawo do usunięcia danych
5. prawo do ograniczenia przetwarzania;
6. prawo do przenoszenia danych;
7. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingowych;
8. prawo wycofania;
9. prawo do skargi – w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza stosowne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych, osoba, której dane dotyczą, może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
6. Zgłaszanie żądań związanych z realizacją praw
1. Żądanie dotyczące realizacji praw Podmiotów danych można złożyć w formie pisemnej:
1.1. na adres korespondencyjny Administratora: SPOŁEM Augustowska Spółdzielnia
Spożywców., 16-300 Augustów, ul. Rynek Zygmunta Augusta 37, z dopiskiem „Inspektor
Ochrony Danych”;
1.2. na adres e-mail: michal.kaminski@spolem.augustow.pl
2. Jeżeli Administrator nie będzie w stanie zidentyfikować osoby fizycznej na podstawie
zgłoszonego żądania, zwróci się do wnioskodawcy o dodatkowe informacje. Podanie takich danych nie jest obowiązkowe, jednak brak ich podania będzie skutkować odmową realizacji żądania.
3. Żądanie może zostać zgłoszone osobiście lub za pośrednictwem pełnomocnika (np. członka rodziny). Ze względu na bezpieczeństwo danych osobowych Administrator zachęca posługiwanie się pełnomocnictwem w formie poświadczonej przez notariusza lub upoważnionego radcę
prawnego bądź adwokata, co istotnie przyspieszy weryfikację autentyczności żądania.
4. Odpowiedź na zgłoszenie zostanie udzielona w ciągu 30 dni od jego otrzymania. W razie konieczności przedłużenia tego terminu Administrator poinformuje wnioskodawcę o przyczynach tego działania i okresie, w którym żądanie zostanie zrealizowane.
5. Odpowiedzi na żądanie Administrator udziela w tej samej formie w jakiej zostało skierowane do Administratora, chyba, że wnioskodawca zażądał udzielenia odpowiedzi w innej formie. W
przypadku, gdy termin realizacji żądania uniemożliwia Administratorowi udzielenie odpowiedzi drogą pisemną, a zakres danych osobowych wnioskodawcy przetwarzanych przez Administratora umożliwia kontakt drogą elektroniczną, Administrator udziela odpowiedzi drogą elektroniczną.
6. Administrator przechowuje informacje dotyczące zgłoszonego żądania oraz osoby, która żądanie zgłosiła, w celu zapewnienia możliwości wykazania zgodności oraz w celu ustalenia, obrony lub dochodzenia ewentualnych roszczeń podmiotów danych.
- Przekazywanie danych poza europejski obszar gospodarczy
Administrator nie zamierza przekazywać danych osobowych Klienta odbiorcom w państwie
trzecim lub organizacji międzynarodowej.
8. Pliki „Cookies”
1. Informacje ogólne.
- Serwis wykorzystuje pliki cookie (ciasteczka), czyli niewielkie informacje tekstowe,
przechowywane na urządzeniu końcowym użytkowników (np. komputerze, tablecie,
smartfonie).
- Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlać stronę
internetową dostosowaną do indywidualnych preferencji. Zazwyczaj zawierają one nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
- Administrator wskazuje, że pliki cookie mogą być przez użytkownika usunięte po ich
zapisaniu, poprzez: odpowiednie funkcje przeglądarki internetowej.
2. Rodzaje wykorzystywanych plików cookies.
- W Serwisie wykorzystywane są poniższe typy plików cookie:
- cookie niezbędne – przechowywane w pamięci urządzenia użytkownika przez 30 dni od zapisania; są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Serwisu – pliki przetwarzane w oparciu o usprawiedliwiony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- cookie preferencyjne – przechowywane w pamięci urządzenia użytkownika przez 1 rok od zapisania; służą zapamiętywaniu preferencji użytkownika w zakresie m.in. ułożenia elementów Serwisu, języka, kolorystyki – pliki przetwarzane w oparciu o dobrowolną zgodę użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
- cookie statystyczne – przechowywane w zależności od rodzaju od 1 dnia do 2 lat; służą opracowywaniu anonimowych statystyk oraz analizy odwiedzin i oglądalności Serwisu – pliki przetwarzane w oparciu o dobrowolną zgodę użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),;
3.Informacje szczegółowe.
- Użytkownik ma możliwość określenia warunków korzystania z plików cookie za pomocą
ustawień własnej przeglądarki internetowej – oznacza to, że może np. częściowo ograniczyć (np. czasowo) lub całkowicie wyłączyć możliwość zapisywania plików cookie na swoim
urządzeniu.
- Pliki cookie mogą być usunięte przez użytkownika po ich zapisaniu przez Administratora, poprzez:
- odpowiednie funkcje przeglądarki internetowej,
- programy służące do tego celu lub
- skorzystanie z odpowiednich narzędzi dostępnych w ramach systemu operacyjnego, z którego korzysta użytkownik.
- Zmiana konfiguracji przeglądarki internetowej, która uniemożliwia lub ogranicza
przechowywanie plików cookie na urządzeniu końcowym użytkownika może spowodować ograniczenia funkcjonalności Serwisu. Do podobnych skutków może prowadzić wykasowanie plików cookie w trakcie świadczenia usługi świadczonej przez Administratora.
- Serwis może zawierać także odnośniki do innych stron internetowych.
- Serwis korzysta z usług Google Analytics – szczegółowe informacje o tym jak Google
wykorzystuje dane gromadzone podczas korzystania z witryn i aplikacji naszych partnerów dostępne są pod adresem: www.google.com/policies/privacy/partners/
- Administrator nie ponosi odpowiedzialności za zasady zachowania prywatności na tych
stronach. Po przejściu na inne strony internetowe Klient winien się zapoznać z polityką
prywatności tam ustaloną.
- W związku ze współpracą Administratora z serwisami zewnętrznymi – takimi jak np. Google bądź podmiotami świadczącymi usługi analityczne czy reklamowe – na urządzeniu
użytkownika mogą zostać zamieszczone zewnętrzne pliki cookies pochodzące od tych
serwisów. Wszelkie dalsze informacje są dostępne na stronach tych podmiotów.
9. Bezpieczeństwo danych osobowych
Administrator danych osobowych na bieżąco prowadzą analizę ryzyka w celu zapewnienia, że dane osobowe przetwarzane są w sposób bezpieczny, zapewniający przede wszystkim, że dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na
wykonywane przez nie zadania. Administrator danych osobowych dbają o to, by wszystkie operacje na danych osobowych były rejestrowane i dokonywane jedynie przez uprawnionych pracowników i współpracowników.
10. Zmiany polityki prywatności
Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana.